close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 יתרונות וחסרונות של חימום תת רצפתי שלא הכרתם

מערכת שורשיא כסליו, תשעח29/11/2017

שיטת חימום מוצלחת מאוד שכבר כבשה את העולם ועושה את דרכה ליותר ויותר בתים בישראל היא שיטת החימום התת רצפתי

תגיות:
צילום: יח"צ האתר
לחימום תת רצפתי יש יתרונות רבים אך גם חסרונות שיכולים לשנות לחלוטין את כדאיות ההתקנה של המערכת אצלכם בבית. חשוב מאוד להבין באופן מדויק מה ההשלכות של התקנת המערכת ומה התנאים שהיא יוצרת בבית וכך תוכלו לקבל תשובה לשאלה האם זוהי המערכת הבאה שתחמם אתכם בחורף.

כיצד פועלת מערכת חימום תת רצפתי?
כדי להבין יותר טוב את היתרונות והחסרונות חשוב מאוד להבין כיצד המערכת פועלת. תיאור המערכת מאפשר הבנה מאוד פשוטה ולמעשה כך גם הפעולה שלה: מאגר מים מתחמם מחוץ לבית, על ידי גז, סולר או נפט, והמים האלו, שיכולים לשמש גם להסקה ביתית ולכל הבניין כולו בכל מיני צורות, זורמים בצינורות שמותקנים מתחת לרצפה. הצינורות עשויים בדרך כלל מנחושת שידועה כמתכת שמוליכה חום בהצטיינות, ולאחר מכן הרצפה מתחממת וכך כל האוויר שמעליה, משמש חלל הבית.

5 יתרונות לחימום תת רצפתי
• מערכת חימום תת רצפתי מאפשרת ליהנות מבית מחומם בלי תחושת יובש. שלא כמו מזגן או מפזרי חום, אין תחושת יובש שתגרום לכם להיחנק ולהרגיש באף שלב.
• החימום נשאר זמן רב בבית. אמנם לוקח למערכת זמן רב יחסית לחמם את החלל אך החימום יישאר באוויר והרצפה תישאר מחוממת גם דקות ארוכות אחרי כיבויה.
• מערכת חימום תת רצפתי לא קשורה לחשמל בשום צורה. היא מונעת על ידי סולר או גז וכך למעשה אתם נהנים מחימום איכותי גם כשמערכת החשמל נופלת.
• חימום הרצפה מאפשר לכם ליהנות מאווירה נעימה ואחידה בכל חלקי הבית. לא עוד צניחות טמפרטורה ולא עוד סלון קפוא וחדר שינה נעים, כל הבית יהיה באותה טמפרטורה.
• החיסכון במערכת הוא אחד היתרונות הבולטים שלה. אמנם ההתקנה יקרה אך לאחר מכן אתם תיבנו מחימום זול באופן יחסי למזגן או לתנורים. עצם העובדה שאין גופי חימום בבית גם חוסכת לכם במקום ולא רק בעלויות, יחד עם בטיחות גדולה יותר שיש ילדים בבית.

5 חסרונות לחימום תת רצפתי
• אמנם חימום הרצפה נשמע כמו רעיון חסכוני שייטיב עמנו ועם הכיס שלנו בזמן הארוך אך למעשה ההתקנה יקרה ומגיעה בקלות לכמה אלפי שקלים גם למקום קטן. זה שיקול שלכם עד כמה אתם מוכנים להשקיע בדירה, ואמנם הכסף לא בורח ונשאר בערך הדירה אך יכול להיות שבאותה עת התקנה מסובכת ויקרה לא תתאים למצבכם.
• חימום הרצפה אורך זמן. אמנם זה מגיע לטובתכם כשאתם מכבים את המערכת ועדיין נהנים מרצפה חמה ומבית נעים אך ייקח לבית להתחמם בין שעה ועד ארבע שעות בדירות גדולות וגבוהות.
• נדרשת הגבהה של הרצפה במידה מסוימת מה שיכול להנמיך משמעותית את גובה הדירה ולמעשה בדירות קטנות ייקח לכם הרבה זמן להתרגל לעובדה הזו. יחד עם זאת, זהו גובה שיכול להיות משמעותי ולכן זהו שיקול מרכזי לפני ההתקנה.
• מדובר על נוח ונעים אך לא בכל רצפה. חימום תת רצפתי לפרקט כבר קיים בשוק אך ככל שהפרקט עבה יותר וטבעי יהיה קשה לחום לעבור, כמו למשל פרקט עץ טבעי שלא יתאים לחימום.
• המערכת רק מחממת, מה שהופך את המזגן לכלי שימושי יותר שיכול גם לקרר וגם לחמם. זהו שיקול של כל בית שבכל מקרה יצטרך להתקין מזגן, בעוד שימי החורף לא נוראיים כמו באירופה בעיקר ברוב חלקי הארץ.

ההחלטה כולה שלכם
האם אתם מעדיפים לוותר על פרקט מעץ מלא בשביל חימום שמרגיש טבעי בחורף? האם אתם מעדיפים לשלם על התקנה יקרה וחימום איכותי וכך לפנות מקום בדירה הקטנה שמוקדש לתנורים או למפזרי חום? אלו הן שאלות שכל אחד צריך לשאול את עצמו לפני שהוא מקבל את ההחלטה להתקין את המערכת הייחודית והאיכותית הזו בביתו, עם כל השלכותיה והתנאים שדרושים לה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה